دانلود کارآموزی در شرکت برق منطقه ای باختر
نوشته شده توسط : جلال

تا ریخچه شرکت برق منطقه ای باختر

تا قبل از تاسیس شرکت برق منطقه ای باختر استانهای لرستان، همدان و مرکزی تحت پوشش برقهای منـــطقه ای غرب و تهـــران بوده اند، با توجه به گسترش روز افزون شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع و افزایش تعداد مشترکین و بعد مسافت استانهای یاد شده از مراکز شرکتهای فوق الذکر ضرورت امر ایجاب می نمود که شرکتی در محدوده استانهای یاد شده ایجاد گردد.

در سال ۱۳۶۲ وزیر محترم وقت نیرو از نخست وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار تاسیس شرکتی به نام شرکت منطقه ای برق باختر گردید که پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۲۹/۲/ ۱۳۶۳تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی گردید .
۱-۲-موقعیت استراتژیک
به علت وسعت پوششی برق باختر(که از شمال تا جنوب گسترده شده است)این شرکت سهم به سزایی در برق منطقه دارد و از بزرگترین شرکت های توزیع و فوق توزیع میباشد.

به طوریکه در سال گذشته که یکی از پست های مهم این شرکت آسیب دید(پست انجیرک) علاوه بر برق استان های مرکزی، همدان و لرستان قسمتهایی از برق شهرهای استان های مجاور نیز قطع گردید.

در نتیجه این شرکت، از نظر استراتژیکی دارای موقعیت مهمی است و نبود آن آسیب جدی به برق منطقه های تحت پوشش و مجاور آنها وارد میکند، خصوصا که این مناطق مناطق صنعتی و مهمی هستند(همانطور که در موقعیت جغرافیایی گفته شد).

۲-۱-برآورد بار:

ابتدا برنامه برآورد بار از شرکت توانیر دریافت شده در واقع یکی از کارشناسان آمار  برآورد بار، وضعیت بار و روند برق دار شدن آنها را ازشهرکهای صنعتی (شرکت شهرکهای صنعتی)، قطبهای صنعتی(منابع طبیعی)و نواحی صنعتی(جهادسازندگی)دریافت می کند.

همچنین آمار متقاضیان و مشترکین بالای دو مگا وات از دفتر نرخ و خدمات مشترکین دریافت  می نماید و سپس با تجزیه و تحلیل آمار توسط حوزه ستادی و شرکتهای توزیع و همچنین تشکیل جلسات هماهنگی به تهیه گزارش نهایی برآورد بار می پردازد.  سپس نتایج به  دست آمده را به دفتر  برآورد بار توانیر ارسال میکند  و اگر این اطلاعات مورد تایید شرکت توانیر بود،  پس از کنترل خطاها و بازبینی، کتابچه برآورد بار توسط توانیر به چاپ میرسد.

همچنین این کارشناس نقشه های تقسیمات کشوری و جمعیت خانوار روستایی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت مینماید.

 

فهرست مطالب
ردیف    عـنـوان
صفحه
۱    مقدمه……………………………………………    ۳
۲    فصل اول………………………………………..    ۵
۳    فصل دوم………………………………………..    ۹
۴    فصل سوم…………………………………….        ۱۸

 

دانلود

 





:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی برق , کارآموزی در شرکت برق , کارآموزی برق منطقه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: